Najnowsze dziecko niemieckiego koncernu to podręcznikowy przykład czystej dynamiki jazdy. To pierwszy pojazd marki wyposażony w mechanizm RS Torque Splitter odpowiedzialny za w pełni zmienny rozkład momentu obrotowego między kołami osi tylnej. Jak działa?
Technologia RS Torque Splitter umożliwia aktywny rozkład momentu obrotowego. W przeciwności do mechanizmu różnicowego i sprzęgła wielopłytkowego tylnej osi, nowatorska technologia wykorzystuje po jednym elektronicznie sterowanym sprzęgle wielotarczowym na każde koło tylnej osi. Im bardziej dynamiczna jazda, tym większa intensywność momentu obrotowego docierającego do tylnego koła znajdującego się bliżej zewnętrznej strony łuku.
To sprawia, że samochód zyskuje optymalną stabilność oraz maksymalną zwrotność. Co jest szczególnie istotne podczas atakowania zakrętów z dużą prędkością. Na zamkniętych drogach i torach, Torque Splitter umożliwia wejście w kontrolowany drift przenosząc całą moc silnika na jedno z tylnych kół. Rozkład momentu obrotowego zależy od trybu jazdy i sytuacji na drodze.
Każde sprzęgło posiada własną jednostkę sterującą wykorzystującą do pomiaru czujniki prędkości kół elektronicznego systemu stabilizacji toru jazdy.
(Fot. materiały prasowe Audi)