Pozycjonowanie strony internetowej to kluczowy proces w kontekście pozyskania nowych klientów. Czy warto wykonać audyt SEO witryny sprzedającej części samochodowe?
Pozycjonowanie strony (SEO) to klucz do rozwoju każdej firmy – zarówno przedsiębiorstw świadczących usługi, jak i sklepów prowadzących sprzedaż online. W skład tego złożonego procesu wchodzą wszelkie zadania mające wpływ na pozycję strony w wynikach zwracanych przez wyszukiwarki internetowe. Poprawnie przeprowadzona optymalizacja strony pod ich kątem potrafi znacznie zwiększyć prawdopodobieństwo, że osoby zainteresowane danymi produktami lub usługami trafią właśnie na tę witrynę.
Do czynności, które mają wpływ na pozycjonowanie, zalicza się między innymi użycie odpowiednich słów kluczowych w treści. Treść witryny i warstwa merytoryczna to jednak tylko jeden aspekt – liczy się również strona wizualna. To szczególnie istotne w przypadku firm sprzedających różnego rodzaju produkty, w przypadku których kolorystyka, filtrowanie towarów czy rozmieszczenie poszczególnych elementów mogą wpłynąć na decyzję o zakupie. Aby być w stanie odpowiednio zawalczyć o klienta w sieci, należy zadbać o każdą kwestię dotyczącą działania strony – przydatny może okazać się nie tylko audyt SEO, lecz także audyt UX.
Odpowiednie zabezpieczenie sklepu internetowego jest istotne zarówno ze względu na pozycjonowanie, jak i percepcję potencjalnych klientów. Podczas zakupów przekazywane są wrażliwe dane, takie jak adres dostawy czy informacje bankowe, dlatego warto zadbać o odpowiednie szyfrowanie. Niemal koniecznością jest już stosowanie certyfikatu SSL, który określa sposoby zabezpieczenia przesyłanych danych. Jego obecność na stronie nie tylko zwiększa zaufanie ze strony użytkowników, lecz także pozytywnie wpływa na pozycjonowanie strony.
Audyt SEO strony internetowej to rozwiązanie dla wszystkich osób, które chcą, by ich strona pojawiała się na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Warto go przeprowadzić zarówno w przypadku świeżo powstałej witryny, jak i strony, która istnieje już od pewnego czasu. Nawet jeśli wcześniejsze techniki z zakresu SEO działały odpowiednio, algorytmy wyszukiwarek stale ewoluują i wymagają bieżącego dostosowania strony.
Czym właściwie jest audyt SEO? Jest to dokładna analiza mocnych i słabych stron witryny internetowej pod względem pozycjonowania. Często tego typu audyt okazuje się pierwszym etapem współpracy ze specjalistyczną agencją SEO, która może na jego podstawie określić najskuteczniejszy plan poprawienia pozycji danej strony.
Ze względu na swoją konstrukcję i funkcję sklep internetowy cechuje się bardziej skomplikowaną budową niż strony bez funkcji sprzedaży. Zazwyczaj każdy produkt znajduje się na osobnej podstronie, a wszystkie z nich należy prawidłowo zoptymalizować. Z tego powodu za audyt SEO powinna odpowiadać firma o odpowiednim doświadczeniu i zakresie kompetencji, taka jak pierwsza agencja SEO-360, która podchodzi do analizy pozycjonowania w kompleksowy sposób. W przypadku sklepu warto przeprowadzić również audyt UX. Pozytywne wrażenia z korzystania ze strony również mają pewien wpływ na jej pozycję w wynikach wyszukiwania, jednak przede wszystkim wiążą się z wyższą konwersją i sprzedażą.
Odpowiednio dobrane słowa kluczowe, certyfikat SSL czy optymalizacja działania witryny to część długiej listy działań wpływających na SEO strony z częściami samochodowymi. Audyt SEO pozwoli na znalezienie najlepszych rozwiązań, a następnie pomoże wprowadzić je w życie. Dzięki niemu pozycjonowanie sklepu z częściami samochodowymi może przynieść oczekiwane rezultaty.
Fot. Christina @ wocintechchat.com/unsplash.com