Podwozie

Poznaj napęd e-Power – co warto o nim wiedzieć i jak go obsługiwać?

Poznaj napęd e-Power – co warto o nim wiedzieć i jak go obsługiwać?
Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Nowe regulacje dotyczące emisji spalin sprawiają, że producenci szukają sposobów na oferowanie aut, które są bardziej ekologiczne. Nissan w tym celu stworzył napęd e-Power.

Napęd e-Power – co to jest?

Jest to pewien rodzaj napędu hybrydowego. Nie polega on jednak na tym, że silniki spalinowy i elektryczny jednocześnie zapewniają napęd kołom samochodu osobowego. W napędzie e-Power za napędzanie osi odpowiada jednostka elektryczna. Silnik spalinowy jest z kolei zamontowany po to, by ładować baterię, z której zasilany jest silnik elektryczny. Bateria dodatkowo jest ładowana za pomocą energii odzyskiwanej w trakcie hamowania. 

W jakich samochodach jest dostępny?

Na ten moment Nissan oferuje napęd e-Power w dwóch samochodach. Są to SUV-y, a dokładniej Nissan Qashqai oraz Nissan X-Trail. W tym pierwszym samochodzie o zasilanie baterii dba jednostka 1,5. Moc generowana przez silnik elektryczny to z kolei 190 KM. W wypadku Nissana X-Trail spotkamy z kolei jednostki o mocy 204 i 213 KM. 

Jak wygląda korzystanie z napędu e-Power?

Jazda samochodem wyposażonym w napęd e-Power jest banalnie prosta. Samo prowadzenie auta jest typowe dla aut elektrycznych. Mamy więc do czynienia z dobrą dynamiką oraz płynnością jazdy. Ponadto auto mimo wyposażenia w silnik benzynowy działa dość cicho i generuje mniej spalin niż typowe hybrydy, w których jednostka spalinowa dba też o napędzanie kół. 

Aby móc jeździć, wystarczy taki samochód tankować. Dzięki temu można cieszyć się walorami jezdnymi elektryka, które dla wielu osób są ogromną zaletą, a jednocześnie nie martwić się o zasięg, gdyż ten będzie taki jak w samochodach spalinowych i aby go uzupełnić, wystarczy zjechać na stację benzynową i zatankować paliwo potrzebne do napędzenia silnika zasilającego baterię. 

Ponadto dzięki temu, że mamy do czynienia z samochodem elektrycznym, wykorzystywana jest rekuperacja. W trakcie hamowania możemy więc odzyskiwać energię, która zasila baterię. W ten sposób spada zużycie paliwa przez silnik spalinowy, dzięki czemu koszty eksploatacji samochodu są naprawdę niskie.

Zdj. główne: John Cameron/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*