Autor: Souvik Banerjee, źródło: unsplash.com

Google Adwords – poznaj reklamowe narzędzie Google

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

W promowaniu marki z pewnością pomogą nam tradycyjne formy reklamy, jednak o wiele skuteczniejszy może być digital marketing, czyli działania skupione w obrębie internetu. Wcale nie takie łatwe zadanie ułatwi dedykowany system – Google Ads.

Google Adwords 24 lipca 2018 roku zmieniło swoją nazwę na Google Ads. Jest to rozbudowany system reklamowy, który został stworzony z myślą o użytkownikach wyszukiwarek. Umożliwia on emisję reklam tekstowych i graficznych, a także video. Największą zaletą omawianego narzędzia jest to, że nie musimy płacić za wyświetlenie reklamy, a jedynie za kliknięcia w nią. Sami ustalamy budżet, który chcemy przeznaczyć na internetowy marketing. Warto też podkreślić, że kampanię Google Ads możemy uruchomić dosłownie z dnia na dzień, a pierwsze efekty (w postaci lepszej widoczności naszej witryny internetowej w wynikach wyszukiwania) są zauważalne niemal od razu.

Rodzaje reklam Google Adwords (Google Ads)

Jeżeli zdecydujemy się korzystać z Google Ads, możemy wybrać jedną lub kilka form reklamy. Będą one pojawiać się w różnych miejscach, nie tylko w wyszukiwarce Google, lecz także w sieci partnerskiej, obejmującej między innymi pocztę Gmail, aplikacje czy różnego rodzaju duże portale, blogi i fora.

Reklama Google Ads występuje pod wieloma postaciami. Do dyspozycji mamy:

  • reklamy tekstowe – cechują się opisem, który zachęca do kliknięcia,
  • reklamy wideo – mają atrakcyjną formę krótkich filmików,
  • reklamy graficzne – w formie zdjęć, grafik i gifów,
  • reklamy elastyczne – dopasowują się do miejsca, w którym są wyświetlane,
  • reklamy produktowe – prezentują dany produkt, jego cenę i inne dane,
  • reklamy aplikacji – reklamują aplikację i pozwalają na jej bezpośrednie pobranie,
  • reklamy typu zadzwoń – zachęcają do kontaktu telefonicznego.

Koszt reklam Google Adwords (Google Ads)

Kwoty, jakie musimy zapłacić za reklamy Google Ads, są uzależnione od wielu czynników. Cena za kliknięcie może wahać się od kilku groszy do nawet kilkudziesięciu złotych.

Co ważne, do wyboru mamy kilka trybów rozliczeń za reklamy. W modelu CPC (ang. cost per click) płacimy za kliknięcia użytkownika. Jeśli zdecydujemy się na tryb CPA (ang. cost per action), będziemy musieli zapłacić za konkretną wykonaną akcję. Z kolei w CPV (ang. cost per view) należy uiszczać opłatę za wyświetlenie reklamy, a w CPM (ang. cost per mile) zobowiązujemy się zapłacić za 1000 wyświetleń.

Dlaczego warto tworzyć reklamy przy użyciu Google Ads?

Narzędzia Google służące promowaniu marki, produktów i usług uznaje się za najskuteczniejsze. Z tej wyszukiwarki korzysta aż 96% użytkowników, wśród których możemy znaleźć wielu nowych klientów. Dzięki Google Ads reklamujemy swój asortyment w różnych obszarach, które tworzą sieć partnerską Google. Daje to ogromne możliwości rozwoju naszej firmy i pomaga w budowaniu rozpoznawalności. Jeżeli chciałbyś lepiej poznać system reklamowy Google Ads, zajrzyj tutaj: https://adsright.pl/google-ads/.

Zdjęcie główne: Souvik Banerjee, źródło: unsplash.com

Napisz komentarz