Koncern przedstawił strategię pt. NEW AUTO obejmującą okres do 2030 roku. Dzięki połączeniu silnych marek, platform technologicznych i nowych usług, utworzona zostanie synergia, dodatkowe przygody i nowe źródła zysku. Stopa zwrotu w 2025 ma wynosić aż 9 procent.
Plan transformacji Grupy Volkswagen w przedsiębiorstwo z obszaru mobilności bazujące na oprogramowaniu. Plan zakłada oparcie się na silnych markach koncernu i stosowanych globalnie platformach technologicznych. To pozwoli nie tylko na uzyskanie synergii i efektu skali, ale także da możliwość osiągnięcia zysków z nowych rodzajów działalności.
Strategiczny cel obejmuje objęcie przez Grupę Volkswagen roli wiodącego dostawcy pojazdów elektrycznych na świecie. Jak przekonuje prezes zarządu Grupy Volkswagen, Herbert Diess, koncern jest aktualnie na dobrej drodze do osiągnięcia celu. Zmiana będzie oznaczała przejście do produkcji pojazdów bezpieczniejszych, inteligentniejszych i autonomicznych.
(Fot. materiały prasowe Grupa Volkswagen)