Gadżety i akcesoria

Smar do łańcucha motocyklowego — podpowiadamy, jaki wybrać

Smar do łańcucha motocyklowego — podpowiadamy, jaki wybrać
Potrzebujesz ok. 5 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.

Z tego materiału dowiesz się, jaki smar do łańcucha motocyklowego odpowie na twoje potrzeby, a także jak najlepiej wykorzystać go w praktyce.

Smar do łańcucha motocyklowego — jakie ma właściwości?

Smar do łańcucha motocyklowego zmniejsza zużycie elementów układu napędowego, zapobiega przyleganiu brudu i pozwala wycisnąć z silnika jego maksymalny potencjał. Zębatki i łańcuch napędowy — szczególnie w mocnych motocyklach sportowych i podczas dynamicznej jazdy po torach on/off road — muszą radzić sobie z naprawdę dużym obciążeniem i gwałtownymi zmianami parametrów pracy. Smarowanie łańcucha napędowego pozwala utrzymać odpowiedni film olejowy pomiędzy współpracującymi elementami, wydłużając tym samym czas eksploatacji zestawu napędowego oraz zmniejszając wydatki związane z serwisem motocykla.

Jaki smar do łańcucha motocyklowego wybrać?

Przymierzając się do zakupu smaru do łańcucha motocyklowego, możesz poczuć się lekko przytłoczony — na rynku jest tak duży wybór, że ciężko zdecydować się na konkretny produkt. Zanim dodasz smar motocyklowy do koszyka, przede wszystkim zwróć uwagę na jego właściwości i producenta. W dobrym sklepie motocyklowym znajdziesz produkty renomowanych producentów, którym możesz zaufać w ciemno — są to m.in. marki Motul, Elf, Valvoline, Silkolene i Castrol. Jeśli wybrałeś już projekt swojego ulubionego producenta, sprawdź koniecznie, czy nadaje się on do twojego motocykla, biorąc pod uwagę właściwości — inny smar do łańcucha motocyklowego wybierzesz do enduro o niewielkiej pojemności silnika, a inny do mocnego motocykla klasy supersport. Weź pod uwagę m.in. stopień przylegania do łańcucha (dobry smar nie będzie “spadał” z łańcucha przy dużych prędkościach) oraz rodzaj uszczelnienia łańcucha (nie każdy smar będzie odpowiedni do uszczelnień X-ring). 

Smarowanie łańcucha motocyklowego krok po kroku

Nawet najlepszy smar do łańcucha motocyklowego nie spełni swojego zadania, jeśli zostanie źle zastosowany, dlatego do smarowania napędu musisz się solidnie przygotować. Na wstępie starannie wyczyść łańcuch przy użyciu dedykowanego środka do czyszczenia łańcucha i zębatek motocyklowych oraz specjalistycznej szczotki. Raz na kilka czyszczeń warto odkręcić wszystkie osłony (np. dekiel zębatki zdawczej i osłonę łańcucha), żeby pozbyć się brudu i starego smaru ze wszystkich zakamarków układu napędowego. Pamiętaj, że środki do czyszczenia i smar do łańcucha motocyklowego mogą reagować z oponami oraz elementami gumowymi i plastikowymi, dlatego warto zabezpieczyć je przed ich działaniem — dzięki temu zagwarantujesz sobie spokój i mniej pracy z czyszczeniem motocykla po smarowaniu. Przypominamy, że do czyszczenia łańcucha i zębatek nie powinieneś używać benzyny i rozpuszczalników, które nie zostały stworzone do tego zadania. Przy ich pomocy możesz jedynie uszkodzić uszczelnienia łańcucha i inne elementy gumowe, co przyczyni się do ich szybszego zużycia i zmusi cię do wymiany.

Smarowanie łańcucha motocyklowego powinieneś wykonywać stopniowo, żeby smar miał szansę dotrzeć do wszystkich zakamarków łańcucha. Skieruj dyszę na wewnętrzną część łańcucha i aplikuj środek ciągłym strumieniem, jednocześnie obracając tylnym kołem. Przypominamy, że smarowanie łańcucha motocyklowego powinieneś przeprowadzać po każdej deszczowej przejażdżce i wyjeździe w teren. Jeśli poruszasz się po drogach asfaltowych w suchych warunkach, smarowanie co około 500 kilometrów będzie optymalne dla napędu w twoim motocyklu. Pamiętaj, żeby po zakończeniu serwisu usunąć smar z opon, tarcz hamulcowych i innych elementów pojazdu — dla bezpieczeństwa twojego i innych uczestników ruchu drogowego.

Olej do łańcucha motocyklowego — czy może zastąpić smar?

Smarowanie łańcucha motocyklowego to czynność prosta, ale wymagająca od kierowcy trochę czasu i uwagi. To dlatego tak często zapominamy o odpowiedniej pielęgnacji napędu motocyklowego, a później musimy się liczyć z dodatkowymi kosztami podczas serwisu lub zakupu nowych zębatek i łańcucha. Smar do łańcucha motocyklowego ma jednak dobrą alternatywę, która powinna się spodobać zapominalskim — jest nią automatyczna olejarka do łańcuchów motocyklowych. Za montażem tego rozwiązania przemawia na pewno wygoda i skuteczność. Olejarka nieprzerwanie podaje olej na łańcuch, usprawniając proces czyszczenia i smarowania. Olejarka do łańcucha motocyklowego ma jednak swoją cenę. Koszt, wahający się od 600 do nawet 1200 złotych, potrafi skutecznie zniechęcić do zakupu, jednocześnie motywując do regularnego smarowania łańcucha konwencjonalną metodą.

Smar do łańcucha motocyklowego znajdziesz w salonach I’M Inter Motors i na imready.eu

W I’M Inter Motors — największej sieci sklepów motocyklowych w Polsce — i na imready.eu znajdziesz duży wybór smarów do łańcuchów motocyklowych. W ofercie czekają na ciebie produkty wyłącznie od renomowanych producentów, m.in. marek Motul, Elf, Valvoline, Castrol i Silkolene. Jeśli czeka cię smarowanie łańcucha motocyklowego, koniecznie odwiedź jeden z 35. sklepów stacjonarnych lub wejdź na https://www.intermotors.pl/oferta/smar-do-lancuchow-5010249~92118 i wybierz smar motocyklowy ulubionego producenta. Bogaty asortyment to nie wszystko — możesz liczyć na szereg korzyści zakupowych. Darmowa dostawa, bezpieczne płatności online i zwrot towarów do 60 dni to dopiero początek!

Fot.: materiał prasowy Klienta.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*