Artykuł sponsorowany
Najpewniej znasz się na jeździe bardzo dobrze i masz co najmniej 1000 km na drodze, jeśli zdecydowałeś się na tuning motocykla. Jeśli nie, to jesteś w tej dziedzinie jeszcze amatorem i zalecane jest, by zdobyć większe doświadczenie.
To tylko jedna z możliwości tuningowania. Oprócz tego warto zmienić różne elementy, jak opony, a przy tym warto sprawdzić marki opon motocyklowych.
Każdy motocykl ma silnik i gaźnik. Załóżmy, że jest on w stanie idealnym. Oznacza to, że nie ma wycieku oleju itp. itd. Jeśli nie jesteś amatorem, to zapewne wiesz, gdzie jest Twój silnik i gdzie jest Twój gaźnik oraz masz ze sobą śrubokręt. Twoja maszyna musi wykonać co najmniej ~500 km lub więcej. Upewnij się również, że nie zmienisz rodzaju paliwa podczas dostrajania.
Rozgrzej silnik. Wybierz się na przejażdżkę po mieście. Spokojnie przyspieszaj przynajmniej do połowy maksymalnej prędkości motocykla. Jedź co najmniej przez 10-15 minut, aby układ silnika odpowiednio się rozgrzał. Nie zostawiaj silnika na biegu jałowym i zacznij modernizację..
Teraz, gdy silnik jest odpowiednio rozgrzany, możesz rozpocząć proces. Możesz wybrać miejsce z dala od miasta lub dzielnicy mieszkalnej, aby nie przeszkadzać zmęczonym, chorym, zniesmaczonym, starszym ludziom lub niemowlętom (dzieciom) mieszkającym w Twojej okolicy. Postaw motocykl na głównym stojaku i złap śrubokręt. To wszystko, czego potrzebujesz. Oczywiście dodaj do tego dawkę wiedzy i rozsądne działanie.
Wyżej wymienione śruby są odpowiedzialne za regulację stosunku powietrza do paliwa, które tworzy w skrócie pokarm dla silnika. Można to odnieść do naszego ludzkiego ciała, w którym białka, węglowodany, tłuszcze, woda itp. są potrzebne w odpowiednich proporcjach względem siebie dla dobrego, silnego organizmu.
Jest jeszcze jedna śruba, która ustawia prędkość biegu jałowego maszyny. Ta śruba nie jest związana z pobieraniem ani przebiegiem. Po prostu ustawia obroty silnika na „biegu jałowym”. Maszyny dwusuwowe mają śrubę powietrzną, a maszyny czterosuwowe mają śrubę paliwową. Śruba powietrzna znajduje się na gaźniku z dala od silnika. [Silnik – gaźnik – śruba powietrzna]
Śruba paliwowa znajduje się na gaźniku, ale jest blisko silnika [silnik – śruba paliwowa – gaźnik]. Jeśli marka twojego gaźnika to Mikuni (Pulsar, Yamaha, Fiero), śruba paliwowo-powietrzna prawdopodobnie będzie mosiężna (złoty kolor). Jeśli całkowicie odkręcisz tę śrubę i weźmiesz ją na rękę, zobaczysz końcówkę w kształcie igły.
Śruba biegu jałowego jest ściśle połączona z linką przepustnicy. Śrubę jałową można obracać ręką. Śrubokręt nie jest do tego niezbędny. Znalezienie tych śrub jest bardzo proste. Jeśli nadal nie możesz znaleźć śruby powietrze/paliwo, zapytaj mechanika o pomoc.
Co teraz? Oprócz powyższej różnicy, którą podaliśmy między śrubą powietrzną i paliwową, jest jeszcze jedna zasadnicza różnica. Wkręcona śruba paliwowa (zgodnie z ruchem wskazówek zegara) daje ubogą mieszankę, a wykręcona (przeciwnie do ruchu wskazówek zegara) daje bogatą mieszankę. Wkręcona śruba powietrzna daje bogatą mieszankę, a wykręcona (w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara) daje mieszankę ubogą.
Obróć śrubę regulacji biegu jałowego tak, aby obroty osiągnęły około 3000 obr / min. Teraz wyreguluj śrubę paliwowo-powietrzną, aby mieszanka była jak najmniejsza. Sprawdź, czy musisz obrócić śrubę zgodnie z ruchem wskazówek zegara, czy przeciwnie do ruchu wskazówek zegara.
Gdy mieszanka staje się uboższa, powoli zmniejsza się prędkość obrotowa silnika. Kontynuuj, dopóki nie ustawisz śruby paliwowej w możliwie najuboższym miejscu. Jednocześnie upewnij się, że silnik nie gaśnie, obracając śrubę biegu jałowego.
Natychmiast zauważysz zmianę dźwięku silnika i reakcji przepustnicy. Twój silnik może stać się bardziej płynny lub szorstki. Kolejną ważną kwestią jest jazda i wyczucie. Zawsze jedź i poczuj motocykl na każdym biegu, sprawdź reakcję i dźwięk silnika.
(fot. pixabay.com)