Aktualności

Audi RS3 z innowacyjną technologią Torque Splitter

Audi RS3 z innowacyjną  technologią Torque Splitter
Potrzebujesz ok. 1 min. aby przeczytać ten wpis

Prototyp najnowszego modelu niemieckiej marki, Audi RS3, stanie się uosobieniem nieznanej dotąd dynamiki jazdy dzięki zastosowaniu nowatorskiego układu RS Toque Splitter. Czym charakteryzuje się ta technologia aktywnego rozkładu momentu obrotowego?

RS Torque Splitter umożliwia aktywny, w pełni zmienny rozkład momentu obrotowego między tylnymi kołami maszyny. Co ważne, w przeciwieństwie do mechanizmu różnicowego tylnej osi i tradycyjnego sprzęgła wielopłytkowego tylnej osi, Torque Splitter korzysta z dwóch elektrycznie sterowanych sprzęgieł wielotarczowych na odpowiednim wałku napędowym.

Oznacza to, że podczas dynamicznej jazdy, Torque Splitter jest w stanie zwiększyć intensywność momentu obrotowego docierającego do bardziej obciążonego tylnego koła znajdującego się po zewnętrznej stronie zakrętu. To wszystko sprawia, że najnowszy Audi RS3 uzyska optymalną stabilność i maksymalną zwrotność – przede wszystkim podczas pokonywania zakrętów z zawrotną prędkością.

(Fot. materiały prasowe Audi)

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*