PoradyTuning

Jakie są najczęstsze przyczyny niezaliczenia przeglądu samochodu?

Jakie są najczęstsze przyczyny niezaliczenia przeglądu samochodu?
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.

Każdy samochód ma wyznaczane daty przeglądów technicznych, których trzeba bezwzględnie przestrzegać. Taka wizyta w warsztacie ma za zadanie zweryfikować, czy pojazd jest sprawny technicznie i nie zagraża bezpieczeństwu na drodze. Dla wielu kierowców jest to formalność, ale są sytuacje, kiedy badania się nie zaliczy.

Szacuje się, że każdego roku nawet 3 proc. aut trafiających do serwisów nie zalicza przeglądu technicznego. Wydaje się to niewiele, ale dzieje się tak ze względu na to, że w dalszym ciągu są stacje przymykające oko na niektóre usterki. Zdarzają się właściciele pojazdów, którym zależy tylko na zdobyciu pieczątki, lecz nie można zapominać o tym, że jest to kwestia bezpieczeństwa. Tylko usterki stwarzające zagrożenie dla kierowcy, pasażerów i innych uczestników ruchu drogowego są powodem niezaliczenia badania. Dlatego też należy zwrócić się do warsztatu, w którym specjaliści podejdą rzetelnie do swojej pracy, a my będziemy mieć pewność, że auto jest sprawne. Możemy zwrócić się na przykład do Q Service Castrol https://qservicecastrol.eu/warsztaty/usluga-przeglad-podstawowy/. Co dokładnie może sprawić, że przeglądu nie zaliczymy?

Wadliwe oświetlenie

Wśród najczęściej diagnozowanych usterek jest niesprawne oświetlenie. Niedziałające żarówki są niebezpieczne zwłaszcza po zmroku, więc kiedy któraś jest przepalona, ze stacji diagnostycznej odejdziemy z kwitkiem. Tak samo, jeżeli samodzielnie zrobiliśmy reflektory ksenonowe lub mamy amerykańskie lampy. Sprawnie muszą działać kierunkowskazy, światło przeciwmgielne i cofania.

Zużyte opony

Jakość i poziom zużycia opon warunkuje przyczepność do podłoża i możliwość szybkiego wykonania manewru podczas jazdy. Jeśli w trakcie badania okaże się, że nasze ogumienie jest zbyt wyeksploatowane, a więc bieżnik jest płytszy niż 1,6 mm, samochód nie przejdzie przeglądu.

Usterki w układzie hamulcowym

Równie istotna jest sprawność układu hamulcowego. Wśród najczęściej diagnozowanych usterek są przerdzewiałe przewody hamulcowe, nierównomierne hamowanie kół, uszkodzenia tarcz i klocków hamulcowych. Bez sprawnego systemu hamowania pojazd w ogóle nie powinien brać udziału w ruchu drogowym.

Wycieki płynów

W trakcie wizyty na stacji diagnostycznej może się okazać, że pojawiły się nieszczelności i doszło do wycieku płynów eksploatacyjnych. W przypadku gdy mechanik podejrzewa, że problem będzie się nasilać, może nie podpisać przeglądu. Wycieki mogą dotyczyć także amortyzatora, co jest równoznaczne z tym, że amortyzator nie działa poprawnie i auto należy wyłączyć z ruchu.

Co jeszcze nie pozwoli zaliczyć badania technicznego?

Wymienione wyżej usterki są najpowszechniejsze, ale oprócz nich jest też szereg innych, z którymi spotykają się diagności. Nasz samochód nie zaliczy przeglądu, kiedy mamy uszkodzone szyby albo są one za bardzo przyciemnione, mamy auto z butlą LPG, ale bez dokumentu potwierdzającego dopuszczenie do użytkowania. Problemy będą również wtedy, gdy w zawieszeniu są luzy lub pęknięte sprężyny, albo widać korozję.

Fot.: materiał prasowy Klienta.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*